(خشکبار) كه پيش از اين ها به صورت «خشکه‌بار» تلفظ مي شده است، در واقع شامل ميوه يا ميوه هاي خشك و برخي از مغزدانه ها بوده است كه گذشتگان براي استفاده در زمستان ها و مخصوصا در شب نشيني ها و نظاير آن استفاده مي كرده اند. خشكه بار ها معمولا شامل تمام ميوها و محصولات كشاورزي مي شده است كه امكان خشك كردن و نگهداري آن ها به مدت طولاني وجود داشته است و شامل مواد مغذي و تامين كننده بيشترين مايحتاج بدن بوده است.

مغز دانه‌هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردو خشک و میوه‌های خشک مانند کشمش، کشمش سبز، کشمش سبز تیزابی، برگه آلو بخارا، قیسی خشک، برگه هلو، برگه زردآلو ، برگه آلو، برگه آلوچه و برگه آلبالو، خرما، انجیر خشک در زمره اين طيف از محصولات قرار داشتند.که هرکدام دارای خواص های بیشماری هستند.

اين محصولات در گذشته به صورت سنتي و براي مصارف خانواده ها توليد مي شد اما به مرور زمان اين محصولات با پیشرفت و فراوريهاي مدرن تر و به صورت انبوه و زیاد تر توليد شده و در معرض فروش قرار گذاشته شد و به اين ترتيب صنف و صنعتي به نام خشكبار ايجاد شد كه ايران در طول سالها يكي از رتبه هاي اول را در زمينه توليد و صادرات اين محصول داشته است.و یکی از موفق ترین کشورها است.

طبق تعاريف موجود از خشكبار و آجيل، در واقع  خشکبار جز آجیلها حساب نمی‌شود و بيشتر در زمان هاي قديم به اين محصولات «میوه خشک» گفته میشده است.

سعی کنید تا حد امکان آجیل شب یلدای خود را از فروشگاه‌های معتبر که اجناسی با کیفیت مرغوب و تازه عرضه می‌کنند، بخرید. آجیل امیرجان یکی از مرغوب ترین ها در بازار است که خرید از آن بسیار راحت و آسان است ، از خرید گذری یا خرید از دستفروشان خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *