1. به سلامتی دهان و دندان کمک می‌کند

مطالعات انجام‌شده توسط انجمن تحقیقات سلامت تجارت چای نشان می‌دهد چای سیاه دندان‌ها را از شر پلاک‌هایی که روی آنها تشکیل می‌شوند، خلاص می‌کند. از طرفی چون رشد باکتری‌ها را محدود می‌کند، مانع از پوسیدگی دندان می‌شود.

چای ترکیبات پلی‌فنولی (ترکیبات آلی موجود در گیاهان که ارزش درمانی زیادی دارند) دارد که باکتری‌های مسبب پوسیدگی دندان را می‌کشد و مانع از رشد آنزیم‌های باکتریایی می‌شود. این آنزیم‌ها همان موادی هستند که به‌صورت ماده‌ای چسبنده در می‌آیند و پلاک‌های دندانی را ایجاد می‌کنند.

2-برای سلامت استخوان‌ها مفید است

با توجه به آنتی‌اکسیدان فیتوکمیکال (مواد شیمیای گیاهی) موجود در چای، کسانی‌ که به‌طور منظم این نوشیدنی گرم را مصرف می‌کنند، استخوان‌های قوی‌تری دارند و احتمال پیشرفت آرتریت (التهاب مفاصل) در آنها کمتر خواهد بود.

3-در افزایش انرژی بدن مؤثر است

بر خلاف دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، که البته میزان کافئین‌شان از چای بیشتر است، کافئین چای سیاه بدون آنکه تپش قلب را بالا ببرد، به افزایش گردش خون در مغز کمک می‌کند. چای سیاه متابولیسم و سیستم تنفسی را تحریک می‌کند و فعالیت قلب و کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد.

4-کاهش ریسک سرطان تخمدان از خواص چای سیاه

سرطان بیماری مهلکی است که تا به حال جان میلیون ها نفر را گرفته است. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان تخمدان، نوشیدن چای سیاه را آغاز کنید.

5-کاهش خطر پارکینسون

پارکینسون یک بیماری عصبی کشنده است که بیشتر بر افراد مسن تاثیر می گذارد. اما امروزه نسل جوان به دلیل استرس، سبک زندگی ناسالم، ژن ها و غیره نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و پلی فنول های چای تاثیری منفی بر مغز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *