1-خواص ضدالتهابی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دارچین به دلیل دارا بودن خاصیت ضدالتهابی خطر ابتلا به سرطان و حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهند و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. محققان دریافته‌اند بیش از ۷ نوع فلاونید که تنها در دارچین وجود دارد، در درمان التهاب‌های بدن بسیار مؤثر است.

2-مقابله با دیابت

جالب است بدانید که دارچین به‌عنوان یک ماده‌ی غذایی ضددیابت شناخته شده است. زیرا از طرفی قند خون را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر میزان حساسیت هورمون انسولین (تنظیم‌کننده‌ی قند خون) را افزایش می‌دهد.

دیابت زمانی رخ می‌دهد که انسولین کارایی خود را از دست بدهد و نتواند میزان قند خون را کنترل کند یا فرد نتواند مقدار قند موردنیاز بدنش را مدیریت کند. از دست رفتن کارایی انسولین ممکن است به علت اضافه وزن یا کاهش سوخت‌و‌ساز بدن باشد.

3-جلوگیری از عفونت و ورود ویروس‌ها

دارچین یک آنتی‌بیوتیک، آنتی‌میکروب، آنتی‌ویروس و ضدقارچ طبیعی برای بدن است و به همین دلیل در برابر بسیاری از بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کند. همه‌ی این خاصیت‌ها به‌خاطر روغن مخصوصی است که در دارچین وجود دارد. این روغن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و همچنین ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که روغن دارچین حتی می‌تواند خطر ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی را نیز کاهش بدهد.

4-جلوگیری از خونریزی

دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.

5-درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمول

دارچین در طب چینی بعنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می کیرد.

طرز تهیه: یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود 2 دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید و آن را مانند چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید.

شما می توانید این چای را دو بار در روز مصرف کنید. در حالی که سرماخوردگی شما بیش از 3 روز ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *