۱. منبع مواد مغذی

مویز به‌طورِ طبیعی سدیم کمی دارد و عاری از چربی و کلسترول است اما مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد. مویز سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B است. همچنین این خشکبار منبع خوبی از فیبرهای رژیمی و همچنین آنتی‌اکسیدان است.

۲. سرشار از انرژی

مصرف ۱۰۰ گرم مویز ۱٫۱۸۴ کیلوژول یا ۲۸۳ کیلوکالری انرژی به شما می‌دهد. همچنین در این مقدار مویز ۷۴ گرم کربوهیدرات وجود دارد و در هنگام کار و فعالیت، که به انرژی بیشتر نیاز دارید، این مقدار کربوهیدرات ایدئال است.

می‌توانید هر روز با غلات صبحانه بخورید یا آن را در مواد کیک بریزید و بدین ترتیب هر زمان که به انرژی نیاز داشتید از آن کیک بخورید.

3.مویز برای درمان پوکی استخوان:

سطوح خوب پتاسیم و کلسیم درمویز از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت استخوان هاست اطمینان داشته باشید که از بیماری هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری می شود. در صورتی که از این مشکل رنج می برید، منجر به ایجاد مجدد استخوان ها و درمان بیماری می شود.

4. مویز برای درمان ریزش مو:

آهن به گردش خون در بدن و فولیکول های مو کمک می کند. این تنظیم رشد و درمان ریزش مو را تضمین می کند و باعث می شود که مو به طور کامل درمان شود.

5. مویز برای جلوگیری از سفیدی مو:

سطح ویتامین ث و آهن در جذب مواد معدنی مختلف به تغذیه عمیق تارهای مو کمک می کند. نه تنها این باعث حفظ سلامت کلی موها می شود بلکه رنگ موی طبیعی را نیز حفظ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *