ارزش غذایی و خواص کشمش سبز

کشمش سبز به عنوان میان وعده غذایی با ارزش شناخته شده است که دارای اثرات مثبت بر سلامت افراد در تمام گروه‌های سنی است. از جمله خواص کشمش سبزمی‏توان به درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان، بهبود فرآیند هضم مواد غذایی، مقابله با ریزش مو، درمان بیماری‏های پوستی، درمان درد مفاصل، تنظیم سطح pH بدن، کاهش دمای بدن (تب)، بهبود سلامت بینایی، بهبود سطح انرژی افراد، تقویت سلامت دندان‏ها و درمان بی‏خوابی اشاره کرد.

کمبود آهن

با توجه به آنکه کشمش سبز حاوی یون‏های آهن، مس و کمپلکس ویتامین B است، افزودن آن به وعده غذایی روزانه اهمیت بسیاری دارد. شما می‏توانید با مصرف منظم به شکل روزانه از برزو بیماری کم‏خوبی جلوگیری کنید.

سرطان

حاوی مقادیر بالایی از آنتی‏اکسیدان‏های پلی‏فنلیک است. این آنتی‏اکسیدان‏ها از بین برنده رادیکال‏ های آزاد هستند که عامل ایجاد سرطان به خصوص سرطان کولون هستند. اضافه کردن کشمش سبز به وعده غذایی روشی بسیار کارآمد در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان است.

هضم مواد غذایی

کشمش سبز یکی از مواد غذایی غنی از فیبر است. از اینرو، استفاده از آنها روشی موثر در درمان بیماری‏های روده از جمله یبوست مزمن است. استفاده منظم  از کمشمش سبز منجر به بهبود حرکات روده‏ای و درنتیجه سلامت دستگاه گوارش می‏شود.

اسیدیته

کشمش سبز حاوی مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم است. اثرات آنها شامل کمک به کاهش اسیدیته و کمک به حذف سموم از خون و همچنین جلوگیری از بروز بیماری‏هایی مانند آرتروز، نقرس، سنگ کلیه و بیماری‏های قلبی است.

درمان عفونت

از دیگر خواص کشمش سبز این است که، کشمش حاوی فیبرهای پلی فنولی است که به عنوان آنتی‏اکسیدان‏های ضد التهاب شناخته شده‏اند. خواص ضد باکتریایی آنها به کاهش خطر تب و از بین بردن باکتری‏های مضر کمک فراوانی می‏کند. بنابراین، مصرف چند کشمش در روز می‏تواند شما را از ابتلا به سرماخوردگی و دیگر عفونت‏ها محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *